Fifth Grade

Fifth Grade Spanish

Unit Vocabulary

Overview

On-going skills Calendar:

Números del 1-100, Skip Counting by 10s and 20s

Months: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre octubre, noviembre, diciembre

Colores: Rojo, Amarillo, café, verde, anaranjado, rojo, rosa, azul, etc.

Letters-Alphabet, Review of vowel sounds.

Calendar skills- numbers, months, date, days, shapes, weather, seasons, colors, letters, letter sounds and syllables. Students are expected to orally respond to common questions on these skills. These concepts will spiral through out the year.
Who we are


Unidad 1 y 5-Descubre el español

Hola, Adiós, Buenas tardes, buenas noches, Yo me llamo, ¿Tú como te llamas?

Familia y amigos

Mamá, papa, abuelo, abuela, hermano y Hermana, tío, tía, mi amigo, mi amiga, mis amigos, mis amigas,

Me gusta, no me gusta, le gusta, no le gusta

Verbos: Correr, brincar, visitor, comer, student generated.

Yo soy/El es

 

La ropa de invierno, de verano, de otoño y de primavera

Partes del cuerpo: cara, nariz, boca, ojos, rodillas, pies, cabello, manos, piernas

Choices we make

Common greetings and farewells

Family (Mother, Father, brother, sister, baby)
School Community (Teachers, principals, counselor, librarian, etc)

Body parts

 

Clothes

Where we are

in place and time

 

Unidad 6 y 8- Descubre el español

Months of the year: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre

Seasons: otoño, invierno, primavera, verano

Celebrar, pastel, piñata, globos, mesas, decoraciones

Fifth Grade: Student Choice

Casa: Apartamento, Casa, baño, cocina, sala, dormitorio, comedor.

Calendar concepts seasons and traditions that happen during the different times of year.

Birthday party

Countries’ traditions: Student choice

How we organize

Ourselves

 

Unidad 3-

Descubre el español

Describe Supermarket, buying at a Spanish Speaking Market.

Supermercado: frutas (platano, manzana, uvas, etc.)

Verduras/Vegetales (tomate, cebolla, apio, etc)

Carne, pescado, pollo arroz, frijoles

¿Dónde vives tu?   Yo soy de …

Things around home, supermarket, clothing and community.

Countries Cities compared to our own.

How we express ourselves

Independent Unit
Unidad 5- Descubre el español (La comida, la cultura, etc)

Los sentimientos:

Me siento enojado, triste, contento, frustrado, nervioso, con miedo, entusiasmado.

Elementos de la lectura: Personajes, escenario, problema y solucion

Comida:

Ropa:

Cultura:

TPRS: Reading Comprehension Concepts
Story telling elements /Sequence with focus on settingFeelingsCountries’ Culture: Student choice
How the world works

 

Independent Unit

The sky: Las nubes, estrellas, la luna, el sol, el cielo, noche, día

Focus on countries different ecosystem. Some may look at forest, others at dessert, etc.

¿Qué se ve de noche? – What do you see at night?

¿Qué se ve de día?- What can you see during the day?

What is in the sky (nubes, sol, luna, etc)

Countries’ Ecosystems.

Culture: El conejo en la luna

La creación del sol (Maya or Aztec Stories)

Countries’ ecosystems: desert, oceans, forest, etc.

Sharing the planet

 

Unidad 6-

Descubre el español

Los animals/ mascotas-pets

Perro, gato, pajarito

¿Cómo son los animals?

Tiene orejas, ojos, pelo, plumas, cola, patas, peludo

¿Qué tamaño tiene? Grade, chico, pequeño,

Animals in our homes.

Description of animals

Countries’ animals.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s