First Grade

First Grade Spanish

Unit

Vocabulary

Overview

On-going skills Calendar:

Números del 1-100.

Months: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, Julio, agosto, septiembre octubre, noviembre, diciembre

Colores: Rojo, Amarillo, café, verde, anaranjado, rojo, rosa, azul, etc.

Letters-Vowels first then alphabet.

Calendar skills- numbers, months, date, days, shapes, weather, seasons, colors, letters, letter sounds and syllables. Students are expected to orally respond to common questions on these skills. These concepts will spiral through out the year.
Who we are

Unidad 1 y 5-Descubre el español

Hola, Adiós, Buenas tardes, buenas noches, Yo me llamo, ¿Tú como te llamas?

Familia:

Mamá, papa, abuelo, abuela, hermano y hermana

Mi amigo, mi amiga, mis amigos

La ropa de invierno, de verano, de otoño y de primavera

Partes del cuerpo: cara, nariz, boca, ojos, rodillas, pies, cabello, manos, piernas

Choices we make

Common greetings and farewells

Family (Mother, Father, brother, sister, baby)
Friends

Clothes

Body parts

Where we are

in place and time

 

Unidad 6 y 8- Descubre el español

Months of the year: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre

Seasons: otoño, invierno, primavera, verano

Celebrar, pastel, piñata, globos

First grade-Costa Rica (Alajuelita Fiestas, Palmeras Fiestas)

Casa: Apartamento, Casa, baño, cocina, sala, dormitorio, comedor

Calendar concepts seasons and traditions that happen during the different times of year.

Birthday party

Countries’ tradition: Costa Rica

How we organize

Ourselves

 

Unidad 3-

Descubre el español

 

Supermercado: frutas (platano, manzana, uvas, etc.)

Verduras/Vegetales (tomate, cebolla, apio, etc)

Ropa:   tienda, Camiseta, falda, pantalón zapatos, tenis, gorra, los colores de la ropa.

¿Dónde vives tu?   Yo soy de …

Things around home, supermarket, clothing and community.

Countries Cities compared to our own.

How we express ourselves

Independent Unit
Unidad 5- Descubre el español (La comida, la cultura, etc)

Los sentimientos:

Me siento enojado, triste, contento, frustrado, nervioso, con miedo, entusiasmado.

Elementos de la lectura: Personajes, escenario, problema y solucion

Comida de Costa Rica: arroz, frijoles,olla de carne, pipas,

Ropa: faldas, vestidos, colores rojo, blanco, azul

Cultura: celebraciones, etc

TPRS: Reading Comprehension Concepts
Story telling elements /Sequence with focus on settingFeelingsCountries’ Culture: Costa Rica
How the world works

 

Independent Unit

The sky: Las nubes, estrellas, la luna, el sol, el cielo, noche, día

Focus on countries different ecosystem. Some may look at forest, others at dessert, etc.

¿Qué se ve de noche? – What do you see at night?

¿Qué se ve de día?- What can you see during the day?

What is in the sky (nubes, sol, luna, etc)

Countries’ Ecosystems.

Culture: El conejo en la luna

La creación del sol (Maya or Aztec Stories)

Countries’ ecosystems: desert, oceans, forest, etc.

Sharing the planet

 

Unidad 6-

Descubre el español

Los animals/ mascotas-pets

Perro, gato, pajarito

¿Cómo son los animals?

Tiene orejas, ojos, pelo, plumas, cola, patas, peludo

¿Qué tamaño tiene? Grade, chico, pequeño,

Animals in our homes.

Description of animals

Countries’ animals.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s