Fourth Grade

Fourth Grade Spanish

Unit Vocabulary

Overview

On-going skills Calendar:

Números del 1-100, Skip Counting by 10s and 20s

Months: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre octubre, noviembre, diciembre

Colores: Rojo, Amarillo, café, verde, anaranjado, rojo, rosa, azul, etc.

Letters-Alphabet, Review of vowel sounds.

Calendar skills- numbers, months, date, days, shapes, weather, seasons, colors, letters, letter sounds and syllables. Students are expected to orally respond to common questions on these skills. These concepts will spiral through out the year.
Who we are

Unidad 1 y 5-Descubre el español

Hola, Adiós, Buenas tardes, buenas noches, Yo me llamo, ¿Tú como te llamas?

Familia y amigos

Mamá, papa, abuelo, abuela, hermano y Hermana, tío, tía, amigo, amiga, mis amigos, mis amigas

Me gusta, no me gusta

Verbos: Correr, brincar, visitar, comer, student generated.

Yo soy/El es

 

La ropa de invierno, de verano, de otoño y de primavera

Partes del cuerpo: cara, nariz, boca, ojos, rodillas, pies, cabello, manos, piernas

Choices we make

Common greetings and farewells
Introductions of oneself and others.

Family (Mother, Father, brother, sister, baby)

Actions for family members
School Community (Teachers, principals, counselor, librarian, etc)

 

Clothes

Body parts

Where we are

in place and time

 

Unidad 6 y 8- Descubre el español

Months of the year: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre

Seasons: otoño, invierno, primavera, verano

Celebrar, pastel, piñata, globos, mesas, decoraciones

Fourth Grade: Spain (La Tomatina, running of the bulls, Columbus day)

Casa: Apartamento, Casa, baño, cocina, sala, dormitorio, comedor.

Calendar concepts seasons and traditions that happen during the different times of year.

Birthday party

Countries’ tradition: Spain

Describe Supermarket, buying at a Spanish Speaking Market. Supermercado: frutas (platano, manzana, uvas, etc.)

Verduras/Vegetales (tomate, cebolla, apio, etc)

Carne, pescado, pollo arroz, frijoles

¿Dónde vives tu?   Yo soy de …

Things around home, supermarket, clothing and community.

Countries Cities compared to our own.
Chilean Arpilleras

How we express ourselves

Independent Unit
Unidad 5- Descubre el español (La comida, la cultura, etc)

Los sentimientos:

Me siento enojado, triste, contento, frustrado, nervioso, con miedo, entusiasmado.

Elementos de la lectura: Personajes, escenario, problema y solucion

Comida de Española: paella, tapas, flan

Ropa: Flamenco clothes

Cultura: Pablo Picasso, flamenco music, etc

TPRS: Reading Comprehension Concepts
Story telling elements /Sequence with focus on settingFeelingsCountries’ Culture: Spain
How the world works

 

Independent Unit

The sky: Las nubes, estrellas, la luna, el sol, el cielo, noche, día, constelaciones

Focus on countries different ecosystem. Some may look at forest, others at dessert, etc.

¿Qué se ve de noche? – What do you see at night?

¿Qué se ve de día?- What can you see during the day?

What is in the sky (nubes, sol, luna, etc)

Countries’ Ecosystems.

Culture: El conejo en la luna

La creación del sol (Maya or Aztec Stories)

Countries’ ecosystems or goods and services

Sharing the planet

 

Unidad 6-

Descubre el español

Los animals/ mascotas-pets

Perro, gato, pajarito

¿Cómo son los animals?

¿ Qué comen los animals?

Tiene orejas, ojos, pelo, plumas, cola, patas, peludo

¿Qué tamaño tiene? Grade, chico, pequeño,

Animals in our homes.

Description of animals

Countries’ animals.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s