Kinder

Kinder Spanish

Unit Vocabulary Overview
On-going skills Calendar:

Números del 1-50.

Months: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, Julio, agosto, septiembre octubre, noviembre, diciembre

Colores: Rojo, Amarillo, café, verde, anaranjado, rojo, rosa, azul, etc.

Letters-Vowels first then alphabet.

Calendar skills- numbers, months, date, days, shapes, weather, seasons, colors, letters, letter sounds and syllables. Students are expected to orally respond to common questions on these skills. These concepts will spiral through out the year.
Who we are

Unidad 1 y 5-Descubre el español

Hola, Adiós, Buenas tardes, buenas noches, Yo me llamo, ¿Tú como te llamas?

Familia:

Mamá, papa, abuelo, abuela, hermano y Hermana

Mis amigos, mi amiga, mi amigo

 

La ropa de invierno, de verano, de otoño y de primavera

Partes del cuerpo: cara, nariz, boca, ojos, rodillas, pies, cabello, manos, piernas

Choices we make
Common greetings and farewellsFamily (Mother, Father, brother, sister, baby)
My Friends
Body parts
Clothes.
Where we are

in place and time

 

Unidad 6 y 8- Descubre el español

Months of the year: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre

Seasons: otoño, invierno, primavera, verano

Celebrar, pastel, piñata, globos

Kinder-Mexico (night of the radishes, sombrero festival, day of the dead)

Casa: Apartamento, Casa, baño, cocina, sala, dormitorio, comedor

Calendar concepts seasons and traditions that happen during the different times of year.

Birthday party

Countries’ tradition: Mexico

How we organize

Ourselves

 

Unidad 3-

Descubre el español

Supermercado: frutas (platano, manzana, uvas, etc.)

Verduras/Vegetales (tomate, cebolla, apio, etc)

Ropa:   tienda, Camiseta, falda, pantalón zapatos, tenis, gorra, los colores de la ropa.

¿Dónde vives tu?   Yo soy de …

Things around home, supermarket, clothing and community.

Countries Cities compared to our own.

How we express ourselves

Independent Unit
Unidad 5- Descubre el español (La comida, la cultura, etc)

Los sentimientos:

Me siento enojado, triste, contento, frustrado, nervioso, con miedo, entusiasmado.

Elementos de la lectura: Personajes, escenario, problema y solución

Comida de Mexico: Mole, maiz, tortillas, enchiladas y gorditas, chile

Cultura: Frida Kahlo, Mariachi, Dia de los Muertos

TPRS: Reading Comprehension Concepts
Story telling elements /Sequence with focus on settingFeelingsCountries’ Culture: Mexico
How the world works

 

Independent Unit

The sky: Las nubes, estrellas, la luna, el sol, el cielo, noche, día

Focus on countries different ecosystem. Some may look at forest, others at dessert, etc.

¿Qué se ve de noche? – What do you see at night?

¿Qué se ve de día?- What can you see during the day?

What is in the sky (nubes, sol, luna, etc)

Countries’ Ecosystems.

Culture: El conejo en la luna

La creación del sol (Maya or Aztec Stories)

Countries’ ecosystems: desert, oceans, forest, etc.

Sharing the planet

 

Unidad 6-

Descubre el español

Los animals/ mascotas-pets

Perro, gato, pajarito

¿Cómo son los animals?

Tiene orejas, ojos, pelo, plumas, cola, patas, peludo

¿Qué tamaño tiene? Grade, chico, pequeño,

Animals in our homes.

Description of animals

Countries’ animals.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s