Third Grade

Third Grade Spanish

Unit Vocabulary

Overview

On-going skills Calendar:

Números del 1-100, skip counting by 10

Months: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, Julio, agosto, septiembre octubre, noviembre, diciembre

Colores: Rojo, Amarillo, café, verde, anaranjado, rojo, rosa, azul, etc.

Letters-Vowels first then alphabet.

Calendar skills- numbers, months, date, days, shapes, weather, seasons, colors, letters, letter sounds and syllables. Students are expected to orally respond to common questions on these skills. These concepts will spiral through out the year.
Who we are

Unidad 1 y 5-Descubre el español

Hola, Adiós, Buenas tardes, buenas noches, Yo me llamo, ¿Tú como te llamas?

Familia:

Mamá, papa, abuelo, abuela, hermano y Hermana

Partes del cuerpo: cara, nariz, boca, ojos, rodillas, pies, cabello, manos, piernas

Mi amigo, mis amigos, mi amiga, mis amigas

 

La ropa de invierno, de verano, de otoño y de primavera

Choices we make

Common greetings and farewells

Family (Mother, Father, brother, sister, baby)
Friends
School Community (Teachers, principals, counselor, librarian, etc)

Body parts

Clothes

Where we are

in place and time

 

Unidad 6 y 8- Descubre el español

Months of the year: enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre

Seasons: otoño, invierno, primavera, verano

Celebrar, pastel, piñata, globos

Third Grade-Cuba (Carnaval de Santiago)

Casa: Apartamento, Casa, baño, cocina, sala, dormitorio, comedor

Calendar concepts seasons and traditions that happen during the different times of year.

Birthday party

Countries’ tradition: Cuba

How we organize

Ourselves

 

Unidad 3-

Descubre el español

Supermercado: frutas (platano, manzana, uvas, etc.)

Verduras/Vegetales (tomate, cebolla, apio, etc)

¿Dónde vives tu?   Yo soy de … ¿y tu de donde eres?

Things around home, supermarket, clothing and community.

Countries Cities compared to our own.

How we express ourselves

Independent Unit
Unidad 5- Descubre el español (La comida, la cultura, etc)

Los sentimientos:

Me siento enojado, triste, contento, frustrado, nervioso, con miedo, entusiasmado.

Elementos de la lectura: Personajes, escenario, problema y solucion

Comida de Cuba: black beans, rice, chicken and rice, Cuban sandwiches

Ropa: disfraces, mascaras

Cultura: afro-cuban mix, carnaval de Santiago

TPRS: Reading Comprehension Concepts
Story telling elements /Sequence with focus on settingFeelingsCountries’ Culture: Cuba
How the world works

 

Independent Unit

The sky: Las nubes, estrellas, la luna, el sol, el cielo, noche, día

Focus on countries different ecosystem. Some may look at forest, others at dessert, etc.

¿Qué se ve de noche? – What do you see at night?

¿Qué se ve de día?- What can you see during the day?

What is in the sky (nubes, sol, luna, etc)

Countries’ Ecosystems.

Culture: El conejo en la luna

La creación del sol (Maya or Aztec Stories)

Countries’ ecosystems: desert, oceans, forest, etc.

Sharing the planet

 

Unidad 6-

Descubre el español

Los animals/ mascotas-pets

Perro, gato, pajarito

¿Cómo son los animals?

Tiene orejas, ojos, pelo, plumas, cola, patas, peludo

¿Qué tamaño tiene? Grade, chico, pequeño,

Animals in our homes.

Description of animals

Countries’ animals.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s